Hier is beschreven hoe de klachtenregeling voor cliënten, personeel, vrijwilligers en stagiair(e)s werkt. Deze regeling heeft de Pimpernel zelf ingesteld. Er is ook een aparte, landelijke klachtenregeling waarvan de cliënten gebruik kunnen maken.
Klachtenprocedure cliënten, personeel, vrijwilligers en stagiair(e)s
Je hebt een klacht. Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over iets of iemand bij De Pimpernel. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door de Pimpernel (organisatie), een begeleider, vrijwilliger of andere medewerker.
Wat doe je met een klacht. Er zijn meer mogelijkheden om je klacht kenbaar te maken. Je bent vrij te kiezen welke mogelijkheid jij wilt.
- Bespreek de klacht met de directeur van de Pimpernel.
- Maak een afspraak om over de klacht te praten. Neem eventueel een iemand mee die je vertrouwt.
- Ga in gesprek met de vertrouwenspersoon van de Pimpernel.
- Dat is: Marieke Hiakame, tel: 06-28820524, e-mail: abmasema@hotmail.nl
- Of neem contact op met de klachtenfunctionaris van de Pimpernel.
- Dat is: Martje de Lepper, tel: 06-14564747, e-mail: mdegeus45@hotmail.com
- Stagiair(e)s: neem contact op met je mentor en overleg over eventuele vervolgstappen.
In een brief voor alle cliënten staan de stappen in de Klachtenprocedure uitgelegd. Klik op deze link om de brief te downloaden (PDF).
Landelijke Klachtenregeling voor cliënten
Stg. Planterij de Pimpernel is aangesloten bij de landelijke klachtenregeling van de Federatie Landbouw en Zorg.
Klik op de link om het Klachtenreglement cliënten zorgboeren van de Federatie te downloaden (PDF).